سفارش تبلیغ
صبا ویژن
گل نرجس
نوشته شده در تاریخ شنبه 86 آبان 5 توسط قاسم باقرنژاد | نظر

خدای تبارک و تعالی سه ویژگی از سه تن از پیامبران را در قائم ما جاری ساخته است:

ولادت او را همچون ولادت حضرت موسی قرار داده است. غیبت او را همانند غیبت حضرت عیسی مقرر فرموده است. عمر طولانی او را چون عمر حضرت نوح قرار داده است. آنگاه به بنده صالح خود -حضرت خضر- عمر طولانی داده تا دلیل عمر او باشد. در روایات بسیاری که از حضرت رسول اکرم، صلّی‌الله‌علیه‌وآله، و امامان معصوم به ما رسیده؛ آمده است که در قائم آل محمد، صلّی‌الله‌علیه‌وآله، سنتی از حضرت نوح هست و آن عمر طولانی آن حضرت است.

روزی امام صادق، علیه‌السلام، یکی از اصحاب را مشاهده نمودند که از طول غیبت حضرت ولی‌عصر، عجّل‌الله تعالی‌فرجه‌الشریف، دچار شگفتی شده است. به همین مناسبت چنین فرمودند :
خدای تبارک و تعالی سه ویژگی از سه تن از پیامبران را در قائم ما جاری ساخته است: ولادت او را همچون ولادت حضرت موسی قرار داده است. غیبت او را همانند غیبت حضرت عیسی مقرر فرموده است. عمر طولانی او را چون عمر حضرت نوح قرار داده است. آنگاه به بنده صالح خود -حضرت خضر- عمر طولانی داده تا دلیل عمر او باشد.
در روایات بسیاری که از حضرت رسول اکرم(ص)،و امامان معصوم به ما رسیده؛ آمده است که در قائم آل محمد، صلّی‌الله‌علیه‌وآله، سنتی از حضرت نوح هست و آن عمر طولانی آن حضرت است. و در همة این روایات این نکته به صورت قطعی و تردید ناپذیر مطرح شده است.


حتی یکبار امام صادق، علیه‌السلام، انکار منکران را تقبیح نموده، چنین فرمودند:
چرا نمی‌پذیرند که خداوند عمر صاحب این امر را طولانی گرداند، چنانکه عمر حضرت نوح، علیه‌السلام، را طولانی نموده بود؟
یکبار دیگر چنین فرمود:
ولیّ خدا از عمر طولانی برخوردار خواهد بود. حضرت ابراهیم خلیل، علیه‌السلام، 120 سال عمر کرد ولی به صورت جوان نیرومند سی‌ساله در میان مردم ظاهر می‌شد. قائم ما نیز به صورت جوانی نیرومند ظهور می‌کند، که مردم او را انکار می کنند.
برای ما که پیرو فرمان پیامبر، صلّی‌الله‌علیه‌وآله، و امامان اهل بیت، علیهم‌السلام، هستیم هیچ ‌یک از اینها جای شگفتی نیست، اما عمر طولانی چندین هزار ساله برای بندگان صالح خدا چون خضر و عیسی و برای بندگان ناشایستی چون شیطان و دجّال واقع شده است.

اما در مورد اینکه به صورت جوان نیرومند ظاهر می‌شود، داستان‌های جالب‌تری هست :
گفته می‌شود که «عُزَیر» با اهل بیت خود عازم سفر شد و همسرش حامله بود. عزیر در آن زمان پنجاه سال داشت، خدایش او را به مدت صد سال تمام میراند، آنگاه زنده ساخت و به صورت یک فرد پنجاه ساله به اهل بیت خود بازگشت، پسرش در حالیکه صد سال داشت، از او استقبال کرد ...!
آیا داستان عٌزَیر، و استقبال پسر صد ساله از پدر پنجاه ساله شگفت‌انگیزتر است، یا عمر طولانی حضرت ولی‌عصر، علیه‌السلام؟!

و شگفت‌انگیزتر از آن داستان «نصر بن دهمان» از قبیله غطفان است که 190 سال زندگی کرده، سپس به صورت جوان شاداب و باطراوتی بازگشته و حیرت و تعجب معاصرین خود را برانگیخته است !!!
داستان «نصربن دهمان» به عنوان شگفت‌انگیزترین داستان عرب در منابع تاریخی آمده است
.
معروف است که خداوند به زلیخا نیز جوانی و زیبایی‌اش را بازگردانید و حضرت یوسف،(ع) با او ازدواج کرد.

طول عمر حضرت مهدی، عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه، در برابر شگفتی‌های جهان آفرینش چندان عجیب نیست، زیرا او حجت خداست. خدایش او را سالم و تندرست، با اعصابی نیرومند و نسوجی قوی و عضلاتی محکم آفریده است، و بدون یک عامل خارجی چون زهر و شمشیر، مرگ به سراغ او نخواهد آمد، چنانکه دیگر امامان معصوم نیز چنین بودند .
حتی انسان عادی نیز پیش از آنکه یک اختلالی در نظام زندگی‌اش پدید آید و قسمتی از اندام‌هایش را از کار بیندازد از دنیا خارج نمی‌شود

برایم دعا کنید




مرجع دریافت قالبها و ابزارهای مذهبی
.:
By Ashoora.ir & Blog Skin :.