سفارش تبلیغ
صبا ویژن
گل نرجس
نوشته شده در تاریخ شنبه 85 دی 16 توسط قاسم باقرنژاد | نظر بدهید

 

به نام خدا.


سلام بر مهدی فاطمه عج.


روز عیداست گل روی محمد صلوات**


به نبی رسل و آل محمد صلوات**


عید غدیر است و بهار ان شده بعد از قربان**


عید غدیر باد مبارک تو بفرست صلوات ***


پیشاپیش فرا رسیدن عید سعید غدیر را به آقا امام زمان عج و مقام معظم رهبری


 و ریاست محترم جمهوری و ملت ایران و جهان اسلام و


به خصوص شما رهروان اهلبیت علیه السلام تبریک و تهنیت عرض می نمایم.


به امید ظهور موعود مهربان عج.

 

"رواق منظر چشم من آشیاه توست
       کرم نما و فرود آ که خانه خانه توست"
       که گفت منظر چشم من آشیانه توست
         تو پادشاهی و همه عالم خانه توست

محمد بن حسن(ع)، معصوم چهاردهم و امام دوازدهم شیعیان، مهدی موعود و یگانه فرزند امام حسن عسکری (ع) است. آن حضرت همنام حضرت رسول (ص) است. در اخبار از بردن نام ایشان منع شده است و با القابی چون مهدى، حجت، قائم، منتظر، خلف صالح، بقیة الله، امام زمان، صاحب الزمان، ولی‌عصر و امام عصر از آن حضرت یاد می‌شود. میلاد مسعود ایشان در شب 15 شعبان سال 255 یا 256 ه‍.ق در شهر سامرا روى داده است. مادرش بانویی رومی است که او را به نام نرگس (نرجس) نام داده اند.
  حضرت مهدى (عج) از همان روز ولادت پنهان نگاه داشته می‌شد، تنها بعضی از خانواده و خواص اصحاب، ایشان را زیارت می کردند. آخرین بار که امام دوازدهم (عج) در جمع مردم دیده شد، هنگام خواندن نماز بر جنازه پدر بزرگوارش امام عسکرى (ع) در روز 8 یا 9 ربیع‌الاول 260 ه‍.ق در سنّ 4 یا 5 سالگی بود و غیبت آن حضرت پس از آن آغاز گردید.
  بنابر روایات شیعه، آن حضرت را دو غیبت است: صغری و کبری، غیبت صغرى تا 15 شعبان 329 ه‍.ق طول کشید. در این مدت چهار سفیر یا نایب، نامه ها و توقیعات امام را به مردم می‌رسانده‌اند. این سفرا یا نواب چهارگانه به ترتیب عبارتند از:
  1ـ عثمان بن سعید 2ـ محمد بن عثمان 3ـ حسین بن روح نوبختی 4ـ علی بن محمد سمری.
  علائم ظهور حضرت حجت (عج) را محدثان شیعه به تفصیل ذکر نموده‌اند، بعضی از آن علامات مقارن ظهور و همراه با مهدى (ع) آشکار می‌شود و برخی دیگر قبلاً اتفاق ‌افتاده است، از جمله: 1ـ خروج سفیانی در شام 2ـ قیام یمانی 3ـ خروج دجال و دابه الارض 4ـ صیحه آسمانی 5ـ قیام سید حسنی. تمام شیعیان اثنا‌عشرى به اجماع بر امامت آن حضرت متفق‌اند و پیوسته در حوادث سهمگین زندگی بدوپناه می‌برند. آنان منتظر فرج ایشان هستند تا آن گاه که حکمت الهی اقتضاى ظهور، خلافت و امامت آن حضرت را بکند بنا به وعده خداوند، آن حضرت زمین را پر از عدل و داد و احکام شریعت الهی را در میان مردم جارى خواهد ساخت.

 ز امام صادق از علی علیه السلام : منتظر وآماده فرج بوده واز رحمت الهى مأیوس نگردید . بهترین اعمال نزد خداوند متعال زمانیستکه بندهء مؤمن منتظر وآمادهء فرج باشد وکسیکه منتظر وآمادهء امر ما ( اهل بیت ) باشد مانند کسیتکه در راه خدا در خون خود بغلطد .




مرجع دریافت قالبها و ابزارهای مذهبی
.:
By Ashoora.ir & Blog Skin :.